Naar inhoud

Problemen systeem Cura Fierit (ECD)

Sinds enkele weken werkt Cura Fierit - het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) - erg langzaam. Dit is een landelijk probleem dat ook voor Dichterbij vervelende gevolgen heeft. Samen met de leverancier van het systeem werken we aan een blijvende oplossing. Ondertussen doen we er alles aan om de continuïteit van onze zorg te waarborgen.

Wat zijn de gevolgen?
Cura Fierit werkt langzaam en het duurt lang om toegang te krijgen tot het systeem. Dit belemmert de begeleiders om (snel) cliëntgegevens in te kunnen zien. Ook vertraagt het de rapportages. Het kan daarom zijn dat overdrachten, evaluaties of individuele ondersteuningsplannen (IOP) anders verlopen of later dan gewoonlijk worden aangeleverd. Ook kan het voorkomen dat rapportages in Quli niet zijn bijgewerkt of dat een vraag niet direct kan worden beantwoord.

Continuïteit van zorg

Het is nu nog onduidelijk hoe lang deze problemen zullen aanhouden. Samen met de leverancier van Cura Fierit (Tenzinger) werken we hard aan een oplossing. Ondertussen heeft de kwaliteit van onze zorg uiteraard de hoogste prioriteit. We blijven rapporteren over de cliënt, al is dat wellicht minder uitgebreid en niet altijd (zichtbaar) in het dossier. De begeleiders op locatie maken hier met elkaar afspraken over. 

Vragen

Heb je vragen, dan kun je uiteraard terecht bij de begeleiding op locatie. Ook kun je contact opnemen met onze FrontOffice. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 7.00 en 19.00 uur via 088-754 00 00. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@dichterbij.nl. Je vraag wordt dan snel beantwoord.

Accepteer cookies voor chat