Naar inhoud
Coronavirus, actuele ontwikkelingen en maatregelen: Coronavirus Lees meer
Header Vraagapp

Proef VraagApp: fijn dat er altijd hulp is

Elf cliënten hebben sinds april 2018 meegedaan aan een proef met VraagApp. Conclusie: VraagApp is een mooi hulpmiddel om de zelfstandigheid te vergroten.

In VraagApp kun je een vraag stellen over alledaagse dingen die ze ingewikkeld vinden. Het gebruik van een OV-chipkaart bijvoorbeeld, het werken met een computer of telefoon of dingen in het huishouden. Zogenoemde meedenkers beantwoorden de vragen: dit zijn vrijwilligers die zich bij de app aangemeld hebben en deskundig zijn op een of meerdere onderwerpen.

Hulp dichtbij
Dichterbij heeft in een pilot getest of VraagApp cliënten helpt bij hun zelfstandigheid. Het antwoord is ja. Ze gebruiken de app weliswaar niet vaak, maar cliënten vinden het fijn dat er altijd hulp dichtbij is. Vaak stellen ze de vraag aan een begeleider of ‘bewaren’ ze vragen voor de begeleider, ook als ze de vraag prima in VraaApp kunnen stellen. Begeleiders moeten ook nog wennen om te wijzen op VraagApp, maar ze zien zeker de mogelijkheden die de app biedt.

Toegevoegde waarde

Conclusie: de app heeft toegevoegde waarde. Kijk voor meer informatie op de site van VraagApp. Een abonnement kost één euro per maand.

20190222 Vraagapp 570

Chat met ons