- a a a
Ik zit ergens mee
Als je ergens mee zit
Soms zit je ergens mee waarover je graag wilt praten. Je bent bijvoorbeeld niet tevreden over de zorg of ondersteuning, vindt dat je begeleiders niet goed naar je wensen luisteren of bent het ergens niet mee eens. Met een probleem of een vertrouwenskwestie kun je terecht bij een cliëntenvertrouwenspersoon. Hij of zij luistert, geeft advies of helpt je in gesprekken met anderen als je dat wilt. Bij Dichterbij werken drie cliëntenvertrouwenspersonen. Ze zijn er speciaal voor jou en je familie, zijn onafhankelijk en werken vertrouwelijk.
Bij afwezigheid van een vertrouwenspersoon wordt waarneming geregeld. Dit wordt toegelicht via de voicemail van de dienstdoende vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersonen zijn ook bereikbaar via cvp@dichterbij.nl
Jouw cliëntenvertrouwenspersonen
vertrouwenspersoon
06-22196549


vertrouwenspersoon
0610 934 512
vertrouwenspersoon
06-14471511

Cliëntenvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang
Voor vragen of klachten over onvrijwillige zorg zijn er speciale cliëntenvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang, zij zijn in dienst van Adviespunt Zorgbelang (088-9294099). Cliënten kunnen hen rechtstreeks bereiken van maandag t/m donderdag door te bellen, e-mailen of via WhatsApp. In onderstaand schema vind je hun contactgegevens.
Ingrid van Knegsel
06-42196580
ivknegsel@zorgbelang-brabant.nl
Werkzaam voor:
RVE West
Stevig
Gedeeltelijk RVE Noord Midden:
-Boxmeer
-Sambeek
-Rijkevoort
-Cuijk
-Haps
-Grave
-Velp


Marieke van der Schouw
06- 82224857
mariekevanderschouw@adviespuntzorgbelang.nl
Werkzaam voor:
RVE Oost
Stevig
Gedeeltelijk RVE Noord & Midden:
-Overasselt
-Wijchen
-Malden
-Mook
-Molenhoek
-Nijmegen
Ria Heijnen
06-58073318
riaheijnen@burgerkrachtlimburg.nl
Werkzaam voor:
RVE Zuid
Stevig

Als je een klacht hebt
Als je ergens mee zit dan kun je onze cliëntenvertrouwenspersonen inschakelen. Zij zijn onafhankelijk en vertrouwelijk en zij helpen je graag verder. Als je probleem niet is opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie.
Klachten zijn waardevol. Ze helpen ons om het een volgende keer beter te doen. De cliëntenvertrouwenspersoon kan je helpen bij het schrijven van een brief voor de klachtencommissie. Je kunt ook bellen of een afspraak maken om je klacht te vertellen. De cliëntenvertrouwenspersoon kan ook met je meegaan naar de hoorzitting, als je dat wilt.
Als je een klacht wilt indienen, neem dan contact op met Harm van Vugt. Je kunt je klacht mailen naar klachtencommissie@dichterbij.nl. Jouw klacht komt dan bij Harm terecht en de klachtenprocedure wordt in gang gezet. Wil je hem eerst bellen? Dat kan ook, zijn nummer is 0653 472 745. Het klachtenreglement van Dichterbij kun je hieronder inzien.
Klachtenreglement Dichterbij 2020 12
Brochure Cliëntenvertrouwenspersoon
Brochure Cliëntenvertrouwenspersoon in picto's
- Deel deze pagina: