Cliëntenvertrouwenspersoon

Soms zit je ergens mee waarover je wilt praten. Je bent bijvoorbeeld niet tevreden over de zorg of ondersteuning, vind dat je begeleiders niet goed naar je wensen luisteren of bent het ergens niet mee eens. Met een probleem of klacht kun je terecht bij een cliëntenvertrouwenspersoon. Hij luistert, geeft advies of helpt je in gesprekken met anderen als je dat wilt. Bij Dichterbij werken drie cliëntenvertrouwenspersonen. Ze zijn er speciaal voor jou en je familie, zijn onafhankelijk en werken vertrouwelijk. Klik hier voor meer informatie over de vertrouwenspersonen.

Je wilt een klacht indienen

Is je probleem niet opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Klachten zijn waardevol, ze helpen ons om het een volgende keer beter te doen. De cliëntvertrouwenspersoon kan je helpen bij het schrijven van een brief voor de klachtencommissie. Je kunt ook bellen of een afspraak maken om je klacht te vertellen. De cliëntvertrouwenspersoon kan dan met je meegaan als je dat wilt. Wil je meer weten? Neem dan contact op met Harm van Vugt. Je kunt hem bellen op 06-53472745 of mailen naar klachtenclient@dichterbij.nl. Je kunt bij hem ook een informatiebrochure aanvragen.

Hieronder kun je enkele folders downloaden.