Naar inhoud

Antwoord en duidelijkheid

Dichterbij Spitsbrug Pbw 6338

Veelgestelde vragen

Hieronder zie je de veelgestelde vragen over en aan Dichterbij. Staat jouw vraag er niet bij?
Stuur dan een e-mail naar info@dichterbij.nl of bel naar 088 - 7540000.
Je kunt ook chatgesprek starten met een van onze medewerkers aan wie je je vraag direct kunt voorleggen.

Werken, leren en solliciteren

Ik volg een BOL-opleiding op het mbo. Kan ik stagelopen bij Dichterbij?

Als je een BOL-opleiding volgt, hoef je je niet aan te melden voor een stage. Je school heeft contact met Dichterbij over stageplaatsen. Neem gerust contact met ons op als je hierover nog vragen hebt. Je kunt het Wervingsbureau bereiken per mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) op of telefoonnummer 088 - 75 40 060.

Ik volg een hbo- of wo-opleiding. Kan ik stagelopen bij Dichterbij?

Volg je een hbo- of wo-opleiding en wil je stagelopen bij Dichterbij, stuur dan je cv en motivatiebrief naar ons Wervingsbureau . Kijk ook eens op de pagina 'Stage lopen en leren'.

Meer weten? Neem dan contact op met het Wervingsbureau via de mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) of bel: 088 - 75 40 060.

Ik wil graag werken bij Dichterbij. Naar wie kan ik een (open) sollicitatie sturen?

Wat leuk dat je interesse hebt om te werken bij Dichterbij. Je kunt je (open) sollicitatie sturen naar het Wervingsbureau . Ook bij vragen of voor meer informatie over werken bij Dichterbij kun je contact opnemen met het Wervingsbureau. Stuur een mailtje naar wervingsbureau@dichterbij.nl of bel naar: 088 - 75 40 060.

Kan ik als leerling aan de slag bij Dichterbij?

Bij Dichterbij kun je verschillende opleidingen volgen als leerling. Meer informatie vind je op de pagina 'Stage lopen en leren'. Ben je geinteresseerd in een leerwerkplek bij Dichterbij, vul dan het aanmeldformulier in op die pagina en voeg je cv en een motivatiebrief toe. Neem voor meer informatie contact op met het Wervingsbureau. Onze medewerkers zijn bereikbaar via de mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) of op telefoonnummer 088 - 75 40 060.

Behandelingen

Hoe lang duurt het voordat mijn behandeling uiterlijk start?

We proberen elke behandeling zo snel mogelijk te starten. Nadat we je aanvraag ontvangen hebben, nemen wij contact met je op. Hopelijk kunnen we je dan vertellen dat je binnen twee weken je eerste behandelafspraak hebt. Het komt ook voor dat er een wachtlijst is. Daarover informeren we je natuurlijk ook.

Hoe vraag ik een behandeling aan?
  • Ik woon bij Dichterbij:

Woon je bij Dichterbij en wil je een behandeling aanvragen, dan kun je dit bespreken met je contactpersoon bij Dichterbij. Samen met de gedragsdeskundige of arts kan hij of zij de aanvraag voor je indienen.

  • Ik woon niet bij Dichterbij:

Als je niet bij Dichterbij woont en een behandeling wilt aanvragen, heb je een doorverwijzing nodig van je huisarts of specialist van het ziekenhuis. Als je die verwijzing hebt, kun je rechtstreeks contact opnemen met de behandelaar of met het secretariaat van Expertise op: 088 - 7540 510.

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor een behandeling?
  • Ik woon bij Dichterbij

De meeste behandelingen vallen onder de (basis)zorgverzekering of de Wet langdurige zorg. Een consulent van de cliëntenservice of jouw Dienst VerleningsCoördinator (DVC'er) kan je vertellen of je met jouw indicatie voor een behandeling in aanmerkingen komt.

  • Ik woon niet bij Dichterbij

Dichterbij heeft contracten met veel zorgverzekeraars. Of we ook een contract hebben met jouw zorgverzekeraar kun je navragen bij het secretariaat van onze afdeling Expertise. Het telefoonnummer is 088 - 75 40 510.
Hebben we een contract met jouw verzekeraar en wordt de behandeling die je nodig hebt vergoed door jouw basis- of aanvullende verzekering, dan gaan we met je aanvraag aan de slag en laten we je zo snel mogelijk weten wanneer je kunt starten.
Als je verzekeringspakket bepaalde behandelingen niet vergoed, moet je deze zelf betalen.

Hoeveel behandelingen kan ik krijgen?

Hoeveel behandelingen jouw zorgverzekeraar vergoed kun je nalezen in de voorwaarden van je basis- en aanvullende verzekering. In sommige gevallen kun je een doorlopende machtiging aanvragen voor vergoeding van je behandelingen.

Facturen

Ik heb een product of dienst geleverd aan Dichterbij en wil een factuur sturen. Aan welke criteria moet mijn factuur voldoen?

Om facturen snel en correct te kunnen betalen, verzoeken wij je om:

  • Facturen bestemd voor Dichterbij als volgt te adresseren:
    Dichterbij
    T.a.v. de crediteurenadministratie
    Postbus 260
    6590 AG Gennep
  • (Indien van toepassing) een bestelnummer te vermelden
  • Een kostenplaats(nummer) te vermelden
  • De naam en functie van de persoon te vermelden met wie je contact hebt gehad over de opdracht of bestelling.
Stuur ik mijn factuur per post of digitaal?

Je kunt je factuur per post of digitaal versturen (niet beide!). Je digitale factuur kun je richten aan: facturen@dichterbij.nl.

Voor digitale facturen geldt:

  • De e-mail moet een bijlage bevatten met briefhoofd
  • Eén pdf-bestand bestaat uit maximaal één factuur
  • Eventuele bijlagen bij een factuur dienen in hetzelfde pdf-bestand opgenomen te zijn
  • Vermeld in de onderwerpregel van je e-mail de factuurnummer(s) van de facturen (bijv. 2013001 t/m 2013009)
  • De maximale grootte van een e-mail is 10 MB.

Cookie-instellingen

Stichting Dichterbij maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren