Naar inhoud

Antwoord en duidelijkheid

2295 - Afferden (5) - header

Veelgestelde vragen

Hieronder zie je de veelgestelde vragen over en aan Dichterbij. Staat jouw vraag er niet bij?
Stuur dan een e-mail naar info@dichterbij.nl of bel naar 088 - 7540000.
Je kunt ook chatgesprek starten met een van onze medewerkers aan wie je je vraag direct kunt voorleggen.

Faq cat 1

faq1

antwoord

Quli - Dossier

Hoe krijg ik toegang tot het ondersteuningsplan en de rapportages van Dichterbij?

Controleer eerst of je gekoppeld bent aan Dichterbij. Zet hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op Quli
  2. Klik linksboven op de 3 streepjes (Menu)
  3. Klik op ‘Mijn zorgorganisaties’.
  4. Staat daar ‘Dichterbij’ en daarnaast je cliëntcode? Dan ben je gekoppeld. Staat daar niets, dan
Ik wil graag meelezen in het dossier van meerdere cliënten. Kan dat?

Dat is mogelijk als je wettelijk vertegenwoordiger bent van de betreffende cliënten. Indien mogelijk, bespreek dit met jouw cliënten. Geef vervolgens bij de DVC’er van de betreffende cliënten aan dat je wilt meelezen in het dossier. Zij zullen dit voor je regelen.

Kan ik het hele dossier inzien?

Momenteel kun je via Quli de volgende onderdelen uit het dossier (Cura) inzien:

  • het ondersteuningsplan
  • de rapportages op doelen
  • de vrije rapportages
Kan ik in de Quli app ook mijn dossier lezen? Of alleen via de website?

Je kunt het dossier inzien zowel via de Quli App als via de website inzien.

Quli - Inloggen en uitloggen

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?

Je kunt je wachtwoord veranderen nadat je bent ingelogd in Quli via www.quli.nl. Klik op je profielfoto bovenin je Quli-account. En daarna op het tabblad 'Profiel'. Aan de rechterkant staat in blauwe letters 'Wachtwoord wijzigen', klik daarop.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
  1. Klik op deze link
  2. Vul je e-mailadres
  3. Type de tekens die je ziet staan in het ruitjesvak
  4. Klik op 'Nieuw wachtwoord versturen'
  5. Er wordt nu een e-mail gestuurd met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Ik vind mijn startscherm te druk. Wat kan ik hieraan doen?

Een aantal knoppen staan standaard op je startscherm. Je kunt deze zelf toevoegen of verwijderen. Ook tussentijds. Je gegevens gaan dan niet verloren. We adviseren je om alleen de onderdelen te installeren die je ook echt gaat gebruiken. Dat houdt het overzichtelijk. 

Een onderdeel van je beginscherm verwijderen

  1. Klik in je startscherm op 'Onderdelen beheren'. De onderdelen gaan nu wiebelen.
  2. Klik op het kruisje om de knop te verwijderen.

Een onderdeel aan je beginscherm toevoegen

  1. Klik op onderdelen beheren.
  2. Klik op de knop + onderdeel toevoegen. Je komt in een scherm met alle onderdelen die je nog kunt toevoegen.
  3. Klik onder het betreffende onderdeel die je wilt toevoegen op 'toevoegen aan je startscherm'. Het onderdeel wordt direct toegevoegd.
  4. Klik op je profielfoto om terug te gaan naar je beginscherm.
Ik weet niet meer met welk e-mailadres ik moet inloggen, wat nu?

Neem contact op met de servicedesk van Quli via 026-7920000.

Moet ik uitloggen als ik klaar ben in Quli?

Ja, dat is belangrijk. Als je dat niet doet, kan iemand anders zomaar in jouw account kijken. Als je het per ongeluk vergeet, logt Quli jou na een uur automatisch uit.

Quli - Account aanmaken

Hoe krijg ik toegang tot Quli?

Quli is een website en een app. Ga naar www.quli.nl of download de apps:

Quli App
App Store
Google Play

Quli Communicatie
App Store

Google Play

Hoe maak ik een Quli account aan?

Ga naar www.quli.nl om een account aan te maken. Dit is gratis. Zet de volgende stappen:

  1. Klik op ‘Maak een account aan’
  2. Klik op de blauwe knop rechtsboven ‘Inloggen of aanmelden’
  3. Volg de stappen en klik op ‘Account aanmaken’
  4. Ga naar je e-mail: je ontvangt twee mailtjes van Quli
  5. Volg de stappen die daarin staan
Kan ik ook een account aanmaken in de Quli app?

Nee, je maakt een nieuw account aan via de website www.quli.nl. Als je dit gedaan hebt, kun je inloggen in de Quli app. Dit doe je met dezelfde inloggegevens. Nu kun je de Quli app gebruiken

Op welke apparaten kan ik Quli gebruiken?

Quli werkt op je smartphone, tablet, laptop of PC. De website van Quli en de Quli apps werken op Apple en Android.

Wat is het verschil tussen Quli App en Quli Communicatie?

Met de Quli App kun je alle reguliere functies van Quli gebruiken, zoals je dagboek bijhouden, je agenda of je doelen bekijken en aanvullen. Met de Quli Communicatie app kun je veilig videobellen en chatten met je contacten.

Werken, leren en solliciteren

Ik volg een BOL-opleiding op het mbo. Kan ik stagelopen bij Dichterbij?

Als je een BOL-opleiding volgt, hoef je je niet aan te melden voor een stage. Je school heeft contact met Dichterbij over stageplaatsen. Neem gerust contact met ons op als je hierover nog vragen hebt. Je kunt het Wervingsbureau bereiken per mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) op of telefoonnummer 088 - 75 40 060.

Ik volg een hbo- of wo-opleiding. Kan ik stagelopen bij Dichterbij?

Volg je een hbo- of wo-opleiding en wil je stagelopen bij Dichterbij, stuur dan je cv en motivatiebrief naar ons Wervingsbureau . Kijk ook eens op de pagina 'Stage lopen en leren'.

Meer weten? Neem dan contact op met het Wervingsbureau via de mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) of bel: 088 - 75 40 060.

Ik wil graag werken bij Dichterbij. Naar wie kan ik een (open) sollicitatie sturen?

Wat leuk dat je interesse hebt om te werken bij Dichterbij. Je kunt je (open) sollicitatie sturen naar het Wervingsbureau . Ook bij vragen of voor meer informatie over werken bij Dichterbij kun je contact opnemen met het Wervingsbureau. Stuur een mailtje naar wervingsbureau@dichterbij.nl of bel naar: 088 - 75 40 060.

Kan ik als leerling aan de slag bij Dichterbij?

Bij Dichterbij kun je verschillende opleidingen volgen als leerling. Meer informatie vind je op de pagina 'Stage lopen en leren'. Ben je geinteresseerd in een leerwerkplek bij Dichterbij, vul dan het aanmeldformulier in op die pagina en voeg je cv en een motivatiebrief toe. Neem voor meer informatie contact op met het Wervingsbureau. Onze medewerkers zijn bereikbaar via de mail (wervingsbureau@dichterbij.nl) of op telefoonnummer 088 - 75 40 060.

Behandelingen

Hoe lang duurt het voordat mijn behandeling uiterlijk start?

We proberen elke behandeling zo snel mogelijk te starten. Nadat we je aanvraag ontvangen hebben, nemen wij contact met je op. Hopelijk kunnen we je dan vertellen dat je binnen twee weken je eerste behandelafspraak hebt. Het komt ook voor dat er een wachtlijst is. Daarover informeren we je natuurlijk ook.

Hoe vraag ik een behandeling aan?
  • Ik woon bij Dichterbij:

Woon je bij Dichterbij en wil je een behandeling aanvragen, dan kun je dit bespreken met je contactpersoon bij Dichterbij. Samen met de gedragsdeskundige of arts kan hij of zij de aanvraag voor je indienen.

  • Ik woon niet bij Dichterbij:

Als je niet bij Dichterbij woont en een behandeling wilt aanvragen, heb je een doorverwijzing nodig van je huisarts of specialist van het ziekenhuis. Als je die verwijzing hebt, kun je rechtstreeks contact opnemen met de behandelaar of met het secretariaat van Expertise op: 088 - 7540 510.

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor een behandeling?
  • Ik woon bij Dichterbij

De meeste behandelingen vallen onder de (basis)zorgverzekering of de Wet langdurige zorg. Een consulent van de cliëntenservice of jouw Dienst VerleningsCoördinator (DVC'er) kan je vertellen of je met jouw indicatie voor een behandeling in aanmerkingen komt.

  • Ik woon niet bij Dichterbij

Dichterbij heeft contracten met veel zorgverzekeraars. Of we ook een contract hebben met jouw zorgverzekeraar kun je navragen bij het secretariaat van onze afdeling Expertise. Het telefoonnummer is 088 - 75 40 510.
Hebben we een contract met jouw verzekeraar en wordt de behandeling die je nodig hebt vergoed door jouw basis- of aanvullende verzekering, dan gaan we met je aanvraag aan de slag en laten we je zo snel mogelijk weten wanneer je kunt starten.
Als je verzekeringspakket bepaalde behandelingen niet vergoed, moet je deze zelf betalen.

Hoeveel behandelingen kan ik krijgen?

Hoeveel behandelingen jouw zorgverzekeraar vergoed kun je nalezen in de voorwaarden van je basis- en aanvullende verzekering. In sommige gevallen kun je een doorlopende machtiging aanvragen voor vergoeding van je behandelingen.

Facturen

Ik heb een product of dienst geleverd aan Dichterbij en wil een factuur sturen. Aan welke criteria moet mijn factuur voldoen?

Om facturen snel en correct te kunnen betalen, verzoeken wij je om:

  • Facturen bestemd voor Dichterbij als volgt te adresseren:
    Dichterbij
    T.a.v. de crediteurenadministratie
    Postbus 260
    6590 AG Gennep
  • (Indien van toepassing) een bestelnummer te vermelden
  • Een kostenplaats(nummer) te vermelden
  • De naam en functie van de persoon te vermelden met wie je contact hebt gehad over de opdracht of bestelling.
Stuur ik mijn factuur per post of digitaal?

Je kunt je factuur per post of digitaal versturen (niet beide!). Je digitale factuur kun je richten aan: facturen@dichterbij.nl.

Voor digitale facturen geldt:

  • De e-mail moet een bijlage bevatten met briefhoofd
  • Eén pdf-bestand bestaat uit maximaal één factuur
  • Eventuele bijlagen bij een factuur dienen in hetzelfde pdf-bestand opgenomen te zijn
  • Vermeld in de onderwerpregel van je e-mail de factuurnummer(s) van de facturen (bijv. 2013001 t/m 2013009)
  • De maximale grootte van een e-mail is 10 MB.