Naar inhoud
Vacature
In de functie van Assistent Controller lever jij een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze processen, kom jij actief met verbetervoorstellen en voert deze uit. Daarnaast ben je bezig met analyses op de cijfers, rapportages maken en het uitvoeren van controles.
Ben jij die specialist op administratie en bijbehorende processen?

Assistent Controller

Vast contract
Zwerfheide 2 te Gennep
32-36 uur per week
HBO of WO
FWG 55
02-12-2022

Mail deze vacature naar jezelf


Wil je de vacature later nog eens uitgebreid doorlezen, of op een ander moment je motivatie schrijven? Dat snappen we! Vul je gegevens in en je ontvangt een link naar deze vacature in je mailbox.

Wat ga je doen?

De Financiële afdeling (bestaande uit een operationeel team, assistent controllers en financial controllers) wil zorgmedewerkers optimaal in hun werk faciliteren, met zo weinig mogelijk gedoe. Tegelijkertijd moeten we er als organisatie voor zorgen dat kosten en risico’s beheersbaar blijven en kwaliteit gewaarborgd. In dat spanningsveld doet onze afdeling z’n werk. Wij streven ernaar om met efficiënte en eenvoudige processen de zorgcollega’s zoveel mogelijk in hun kracht te zetten, binnen de ruimte van de financiële middelen. Met oog voor risico’s en kansen.

Deze ambitie vraagt dat wij meer en meer procesoverstijgend moeten opereren. In ketens die we slim aan elkaar koppelen. Zo krijgen we beter grip op de impact van veranderingen in bijvoorbeeld subsidiestromen, bekostigingsstructuren van zorg of nieuwe richtlijnen voor externe inhuur. Ook nemen we zelf graag regie als we kansen zien om processen verder te verbeteren en optimaliseren. Denk hier dan bijvoorbeeld aan het betalingsverkeer binnen onze zorglocaties of het slim inregelen van het inkoopproces, gebruikmakend van orders (samen met onze collega’s van Inkoop). Naast een toenemend ketendenken en -werken is de beweging van de Financiële Administratie van administreren naar procesbeheersing. Veel krachtigere controles en analyses die zorgen dat we ons bezighouden met “things that matter”. Dit vraagt dat wij onze processen steeds slimmer en effectiever doen, door onder andere verdere inzet van automatisering en data. Als assistent controller heb je hierin een uitdagend, afwisselend takenpakket.

Als Assistent Controller ben jij een specialist op administratie en bijbehorende processen. Maar belangrijker: je levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van onze processen. Je komt actief met verbetervoorstellen en voert deze uit. Daarnaast ben je bezig met analyses op de cijfers, rapportages maken en het uitvoeren van controles. Een greep uit jouw takenpakket:

  • Je houdt overzicht op de juistheid en volledigheid van de administratie zodat onze cijfers altijd een zo juist en volledig mogelijk beeld geven
  • Je zorgt voor de maand-, kwartaal en jaarcijfers met bijbehorende toelichting
  • Je levert een actieve bijdrage aan het optimaliseren van processen en bent daarnaast actief betrokken bij diverse projecten
  • Je gaat de organisatie in en bent met diverse budget- en proces verantwoordelijken in gesprek m.b.t. de juistheid van de cijfers
  • Je bent sparringpartner voor directe collega’s

Zo werken wij

Dichterbij daagt niet alleen de cliënten, maar ook alle medewerkers uit om het beste uit zichzelf te halen. Bij ons krijg je de ruimte om te ondernemen, initiatief te nemen en jezelf te ontwikkelen. Spreekt dit je aan, dan zien we je sollicitatie graag tegemoet.

Met wie ga je dat doen?

Als Assistent Controller maak je deel uit van een team van 12. Dit team bestaat uit Financial Controllers, Assistent Controllers en Administrateurs. Daarbij ben jij de spin in het web. Je houdt overzicht, snapt hoe de administratie werkt maar bent vooral de verbindende factor tussen administratie en financial control. Ons team is volop in transitie naar een hoger niveau, daar heb jij dan ook een belangrijke rol in.

Waar ga je dat doen?

Je standplaats zal ons kantoor aan de Zwerfheide 2 te Gennep zijn. Thuiswerken hoort hier zeker ook bij en we ondersteunen dit!

Dit ben jij

Als persoon vinden we het belangrijk dat je de volgende ‘soft skills’ meebrengt. Jij bent:

  • Communicatief sterk zowel in woord als geschrift
  • Goed in het overzicht behouden; de helicopterview is jou niet vreemd
  • Flexibel, denkt in oplossingen en bent proactief
  • Iemand die het niet erg vindt om soms met zijn/haar voeten in de klei te staan – oftewel; je springt bij wanneer nodig! Daarnaast vinden we het belangrijk dat je:
  • Minimaal beschikt over een afgeronde hbo opleiding in bedrijfseconomische of accountancy richting
  • 3 jaar werkervaring hebt in een soortgelijke functie of ervaring met accountancy
  • Beschikt over goede systeemkennis (ervaring met AFAS is een pré)
  • 32 - 36 uur in de week beschikbaar bent, waarbij de voorkeur uit gaat naar 36 uur

Dit krijg je ervoor terug

  • Werken bij Stichting Dichterbij is investeren in je eigen toekomst en ontwikkeling. Wij vinden het belangrijk dat jij groeit, zowel persoonlijk als professioneel. Samen met jou maken we een plan hoe we dat kunnen realiseren
  • Je komt te werken in een betrokken, ervaren en collegiaal team
  • Ruimte voor initiatieven om jezelf te ontwikkelen en om aan je idealen en carrière te werken
  • Een salaris van minimaal € 2.938,- en maximaal € 4.304,- bruto, conform CAO-Gehandicaptenzorg FWG 55 op basis van een 36-urige werkweek
  • Een vaste eindejaarsuitkering van 8.33% en 8% vakantietoeslag
  • Jaarlijks tot € 600,- fiscaal voordeel bij onder andere de aanschaf van een telefoon, laptop, tablet, fiets of een abonnement bij de sportclub;
  • De mogelijkheid om extra verlofuren fiscaal voordeling te kopen en te verkopen
  • Een contract voor onbepaalde tijd, met een proeftijd van 2 maanden, voor 32 - 36 uur per week

Meer weten? Of solliciteren?


Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Johan Jansen via telefoonnummer 06-15630068. Wil je weten hoe de sollicitatieprocedure verloopt? Neem dan contact op met het Wervingsbureau van Dichterbij.

Solliciteer in 5 stappen

Dit kun je van ons verwachten als je solliciteert.

  • Stap 1
    Jouw sollicitatie
    Bedankt voor je sollicitatie! We doen ons uiterste best om binnen 1 week op jouw sollicitatie te reageren.
  • Stap 2
    Voorselectie
    We zijn benieuwd welke talenten je hebt en wat jouw motivatie is. Het kan zijn dat we telefonisch contact met je opnemen voor een korte kennismaking.
  • Stap 3
    Kennismaken
    We zijn enthousiast en nodigen je graag uit voor een gesprek! Je maakt nu kennis met de leidinggevende en met een medewerker uit het team.
  • Stap 4
    Beter kennismaken
    Ben je door naar een tweede gesprek? Dan bespreken we direct de arbeidsvoorwaarden. Meelopen met het team is ook mogelijk. Met jouw toestemming vragen we nog om een paar referenties.
  • Stap 5
    Warm welkom!
    Het is een match! Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Je wordt warm onthaald door je nieuwe collega's!

Chat met ons