Naar inhoud
Coronavirus, actuele ontwikkelingen en maatregelen: Coronavirus Lees meer
Vacature 9
Ben jij pro-actief en zoek jij een uitdaging binnen een vernieuwende omgeving? Dan is de functie van Business Information Consultant (BIC) misschien wel iets voor jou!

Business information consultant - coördinator

Zwerfheide in Gennep
32-36 uur per week
FWG 55
01-10-2021

Mail deze vacature naar jezelf


Wil je de vacature later nog eens uitgebreid doorlezen, of op een ander moment je motivatie schrijven? Dat snappen we! Vul je gegevens in en je ontvangt een link naar deze vacature in je mailbox.

Wat ga je doen?

Als Business Information Consultant - Coördinator (BIC'er) hou je je bezig met het in stand houden en verbeteren van de totale Informatievoorziening binnen de Dichterbij ICT Service Managementorganisatie. De BIC'er maakt zowel deel uit van ICT Service Management als van de afdeling ICT. Er wordt in een informele sfeer samengewerkt en je collega's zijn allemaal gedreven professionals met wisselende ervaring en leeftijd. De volgende verantwoordelijkheden zijn onderdeel van je dagelijkse werkzaamheden:

  • Het in stand houden van de informatiesystemen en de ondersteunende systemen
  • De coördinatie over een deel van het beheerteam, waarbij je eerste aanspreekpunt bent bij voorkomende problemen
  • De coördinatie en afstemming van incidenten
  • De coördinatie met Change Management en externe leveranciers over uitvoering van changes, releasewijzigingen en invoering van nieuwe toepassingen
  • De advisering over de gewenste realisatiecondities
  • Het onderhouden van de relaties met de belanghebbenden in het vernieuwingsproces
  • Het faciliteren en organiseren van de acceptatie van nieuwe ICT-diensten, -dienstverlening en nieuwe functionaliteiten van de informatievoorziening
  • Het signaleren en verkennen van de ICT-gerelateerde vernieuwingsmogelijkheden in de zorg- en bedrijfsvoeringsprocessen en daarmee samenhangende informatiesystemen van organisatieonderdelen
  • De implementatie, verbetering en bewaking van de ITIL-processen Incident-, Probleem- en Releasemanagement

Zo werken wij

Dichterbij, met het hoofdkantoor in Gennep, biedt zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking en hun verwanten in Noord-Limburg, Oost-Brabant en Gelderland. Dichterbij streeft naar een samenleving waarin kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen met een verstandelijke beperking een volwaardige plaats hebben. Waarin zij eigen keuzes maken, zich kunnen ontwikkelen en hun talenten kunnen inzetten. Een samenleving waarin zij lekker in hun vel zitten, zo gewoon mogelijk kunnen leven en op het juiste moment zorg en ondersteuning op maat krijgen: thuis, op school en op eigen locaties. Het aangaan en onderhouden van een menslievende relatie is +de basis voor hun ondersteuning en behandeling. Kenmerken van een goede relatie zijn: openheid, betrokkenheid, samenwerking en professionaliteit. Ook onderling met collega’s hechten zij aan deze waarden!

Dichterbij heeft ruim 900 locaties (wonen, dagbesteding en kantoren) waarbij de afdeling ICT verantwoordelijk is voor de totale informatievoorziening en alle voorkomende ondersteuning op het gebied van ICT. De afdeling werkt momenteel aan een vernieuwings- en professionaliseringsslag die zich o.a. kenmerkt door “verapping” en “verSaaSing”.

Met wie ga je dat doen?

De functie van BIC'er valt in het Beheerteam van de ICT-afdeling. Samen met 15 - 20 directe collega's en in totaal een team van ca. 35 ICT-collega's zorgen we voor de dagdagelijkse ICT en ICT-vernieuwing voor ca. 4.000 collega's en ruim 900 locaties. Momenteel wordt door het hele team gewerkt aan een verdere professionalisering van de afdeling, zodat we de organisatie nog beter kunnen ondersteunen op gebied van ICT.

Waar ga je dat doen?

Je werkt vanuit het hoofdkantoor in Gennep, waarbij deels vanuit thuis gewerkt wordt.

Dit ben jij

  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring als ICT'er/functioneel beheerder, met kennis van informatiesystemen en het beheer en ontwikkeling daarvan; ervaring in de zorg is een must
  • Je hebt kennis van IT-beheerstandaarden, waaronder de ITIL (pré), ASL of BiSL certificeringen of bent bereid deze te halen
  • Je hebt kennis van en ervaring met coördinatiewerk/leidinggeven aan enkele collega's
  • Je hebt kennis van en ervaring met relatiebeheer en het opstellen van functionele specificaties
  • Je hebt inzicht in de markt van informatiesystemen en –voorzieningen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen
  • Je kunt ontwikkelings- en oplossingsgericht denken en handelen
  • Je hebt overtuigingskracht door persoonlijk overwicht, argumentatie en tact
  • Je kunt omgaan met belangentegenstellingen bij het afstemmen van divergerende wensen/eisen
  • Je kunt goed luisteren naar anderen, hebt een invoelend vermogen en bent tactvol
  • Je bent reflectief en hebt introspectieve vermogens

Dit krijg je ervoor terug

  • Een salaris conform CAO-Gehandicaptenzorg op basis van een 36-urige werkweek in FWG 55, met een minimum van € 2.853,- en een maximum van € 4.211,- bruto per maand
  • Een vaste eindejaarsuitkering en vakantietoeslag
  • Een contract voor 32 - 36 uur per week voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij gebleken geschiktheid
  • De voordelen van een grote organisatie met goede ontwikkelingsmogelijkheden en arbeidsvoorwaarden én het werken in een professioneel en zelfstandig functionerend team
  • Ruimte voor initiatieven en om jezelf te ontwikkelen en aan je idealen en carrière te werken
  • Een vaste eindejaarsuitkering (8,33%) en vakantietoeslag (8%)
  • Maak gebruik van 40% belastingvoordeel op leuke extra’s naast je salaris (via Fisc free kan je deelnemen aan een fietsplan, aanschaf laptop, sportabonnement, weekendjes weg etc.)

Meer weten? Of solliciteren?


Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Lieke van der Stelt via telefoonnummer 06-21258900. Wil je weten hoe de sollicitatieprocedure verloopt? Neem dan contact op met het Wervingsbureau van Dichterbij.

Solliciteer in 5 stappen

Dit kun je van ons verwachten als je solliciteert.

  • Dichterbij Icoon Solliciteren Stap01
    Stap 1
    Jouw sollicitatie
    Bedankt voor je sollicitatie! We doen ons uiterste best om binnen 1 week op jouw sollicitatie te reageren.
  • Dichterbij Icoon Solliciteren Stap02
    Stap 2
    Voorselectie
    We zijn benieuwd welke talenten je hebt en wat jouw motivatie is. Het kan zijn dat we telefonisch contact met je opnemen voor een korte kennismaking.
  • Dichterbij Icoon Solliciteren Stap03
    Stap 3
    Kennismaken
    We zijn enthousiast en nodigen je graag uit voor een gesprek! Je maakt nu kennis met de leidinggevende en met een medewerker uit het team.
  • Dichterbij Icoon Solliciteren Stap04
    Stap 4
    Beter kennismaken
    Is er van beide kanten interesse? Dan ben je door naar een tweede gesprek of we bespreken direct de arbeidsvoorwaarden. Meelopen met het team is ook een mogelijkheid.
  • Dichterbij Icoon Solliciteren Stap05
    Stap 5
    Referenties
    We vragen (met jouw toestemming) om een aantal referenties. Uiteraard gaan we hier vertrouwelijk mee om. Hopelijk hebben we een match!

Accepteer cookies voor chat