Naar inhoud
Header 14 2000x550px

Caren

24 uur per dag toegang tot jouw dossier

Krijg je zorg, ondersteuning of behandeling van Dichterbij? Dan heb je een dossier. In je dossier staat hoe het met je gaat, wat je doelen zijn en welke afspraken met jou gemaakt zijn. Je hebt via Caren toegang tot je dossier. Op deze pagina lees je meer over Caren en hoe je je kunt aanmelden.

Wat is Caren

Caren is een online portaal waar je een eigen account hebt. Je kunt dit account koppelen aan je dossier bij Dichterbij. Op die manier kun je in Caren je dossier bekijken. Hierin staan dagelijkse rapportages en afspraken. Alleen jij als cliënt kun je dossier inzien. Jij kiest zelf wie er met jou mee mag kijken en wat deze persoon mag zien. Kun je dit zelf niet bepalen? Dan kan een (wettelijk) vertegenwoordiger dit voor je doen.

Je cookie instellingen blokkeren YouTube.
Pas je instellingen aan om gebruik te maken van YouTube.

Mogelijkheden van Caren

In je account in Caren kun je verschillende dingen bekijken en doen:

  • In de kalender staan je afspraken, bijvoorbeeld de arts of de fysiotherapeut. Je kunt zelf ook afspraken toevoegen.
  • Je kunt jouw rapportages vanaf 1-11-2024 bekijken.
  • Je kunt communiceren met de begeleiders via berichten.
  • Bij connecties zie je wie toegang heeft tot je dossier. Ook kun je hier mensen toevoegen of verwijderen.
  • Bij profiel kun je je gegevens aanpassen, zoals je e-mailadres.

Omdat er persoonlijke informatie in Caren staat, denkt Dichterbij goed na over welke informatie we veilig kunnen delen. We kijken nu welke extra informatie we kunnen toevoegen. Daarom werken sommige knoppen in Caren misschien nog niet.

Je cookie instellingen blokkeren YouTube.
Pas je instellingen aan om gebruik te maken van YouTube.

Toegang tot je dossier in Caren

Toegang tot je dossier in Caren krijg je in 3 stappen. Stap 1 is een gesprek met de DVC-er over het beheer van je account in Caren. Stap 2 is het ontvangen van de koppelcode. Stap 3 is het aanmaken van een account in Caren.

  • Stap 1
    Stap 1: Gesprek over Caren

    Je hebt eerst een gesprek over Caren met de DVC'er. De DVC'er neemt hiervoor contact met je op. Samen bespreken jullie wie de beheerder van je account in Caren wordt. Ook bespreken jullie wie in je dossier mag kijken en wat zij mogen zien.

  • Stap 2
    Stap 2: Je ontvangt de koppelcode van de FrontOffice

    De FrontOffice stuurt na het gesprek met de DVC-er de koppelcode per mail naar je toe. Hier hoef je niets voor te doen.

  • Stap 3
    Stap 3: Account aanmaken

    Maak een account aan in Caren. Dit kun je doen nadat je de koppelcode van de FrontOffice hebt gekregen. Houd de mail met de koppelcode bij de hand als je je account aanmaakt.

Heb je hulp nodig?

Hieronder vind je verschillende handleidingen. Kijk ook bij de veelgestelde vragen of de kennisbank van Caren. De medewerkers van de FrontOffice van Dichterbij helpen je graag. Ze zijn op werkdagen tussen 07.00 en 19.00 uur bereikbaar. Je kunt bellen naar 088 - 754 00 00 of een mail sturen naar info@dichterbij.nl.

Hoe je als (wettelijk) vertegenwoordiger een account in Caren aanmaakt, leggen we uit in onderstaande filmpje.

Je cookie instellingen blokkeren YouTube.
Pas je instellingen aan om gebruik te maken van YouTube.
Handleiding account aanmaken cliënt
Ben je cliënt en wil je een account aanmaken in Caren? In deze handleiding laten we je stap voor stap zien hoe dat moet. Zorg dat je de koppelcode bij het aanmaken van je account bij de hand hebt.
Download handleiding
Handleiding account aanmaken wettelijk vertegenwoordiger
Ben je wettelijk vertegenwoordiger en wil je een account aanmaken in Caren? In deze handleiding laten we je stap voor stap zien hoe dat moet. Zorg dat je de koppelcode bij het aanmaken van je account bij de hand hebt.
Download handleiding

Veelgestelde vragen

Waarom heb ik een koppelcode nodig om mijn dossier in te zien in Caren?

In je dossier staat vertrouwelijke informatie. Daarom mag niet iedereen zomaar in je dossier kijken, ook je familie niet. Om toegang te krijgen tot je dossier, heb je een koppelcode nodig. Met de koppelcode verbind je jouw dossier aan je account in Caren. Alleen jij of je (wettelijk) vertegenwoordiger krijgt deze code en kan beslissen wie er ook toegang krijgt tot het dossier.

Hoe kan ik een koppelcode aanvragen?

De FrontOffice stuurt de koppelcode per e-mail naar de beheerder van Caren na het gesprek met de DVC-er. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Hoe voeg ik een koppelcode toe aan mijn account in Caren?

Nadat je de koppelcode van de FrontOffice per e-mail hebt ontvangen, kun je een account aanmaken in Caren. Tijdens het aanmaken van je account wordt je gevraagd om de koppelcode in te voeren. Houd de e-mail met de koppelcode bij de hand.

  • Ben je cliënt en heb je een koppelcode ontvangen? Klik dan hier voor de handleiding om een account aan te maken en de koppelcode toe te voegen.
  • Ben je (wettelijk) vertegenwoordiger en heb je een koppelcode ontvangen? Klik dan hier voor de handleiding om een account aan te maken en de koppelcode toe te voegen.
Ik heb al een account in Caren. Moet ik opnieuw een account aanmaken?

Nee, je hoeft geen nieuw account aan te maken. Je kunt Dichterbij koppelen aan je bestaande account. Klik hier voor de handleiding om Dichterbij te koppelen aan je Caren-account.

Heb ik een koppelcode nodig om een account aan te maken in Caren?

Nee, je hebt geen koppelcode nodig om een account aan te maken. Je hebt de koppelcode wel nodig om je account te koppelen aan je dossier. Zonder koppelcode kun je je dossier dus niet inzien.

Ik heb geen koppelcode ontvangen. Wat moet ik doen?

Je ontvangt de koppelcode per e-mail van de FrontOffice na je gesprek met de DVC'er. Check je SPAM als dit te lang duurt. Voor meer informatie kun je op werkdagen tussen 07.00 en 19.00 uur contact opnemen met de FrontOffice via 088 - 754 00 00. Let op: alleen de beheerder van het account in Caren (de cliënt of (wettelijk) vertegenwoordiger) ontvangt de koppelcode.

Hoe kan ik iemand toevoegen in Caren?

Alleen jij of je (wettelijk) vertegenwoordiger kan anderen toegang geven tot je Caren-account. Ben jij beheerder en wil je iemand toevoegen? Volg dan deze stappen.

Is het gebruik van Caren verplicht?

Nee, het gebruik van Caren is niet verplicht. Je kiest zelf (eventueel samen met je familie of DVC) of je Caren wilt gebruiken. Wij raden het wel aan omdat het zorgt voor meer betrokkenheid en overzicht.

Kan ik ook mijn dossier inzien zonder Caren?

Toegang tot je dossier verloopt normaal via Caren. Wil je je dossier inzien terwijl je wacht op je koppelcode? Bespreek dan met de DVC hoe je op de hoogte kunt blijven.

Waarom krijg ik later toegang tot Caren, terwijl Dichterbij op 1 november al overgaat op ONS?

De koppelcode wordt in stappen uitgedeeld. Dit doen we zodat iedereen rustig kan wennen aan Caren. Op deze manier krijgt iedereen goede uitleg en hulp. Wil je je dossier inzien terwijl je wacht op je koppelcode? Maak dan een afspraak met de DVC.

Tot wanneer kan ik een koppelcode aanvragen?

Je kunt altijd een koppelcode aanvragen. Vanaf 1 december 2024 is dit mogelijk.

Zijn er kosten voor het gebruik van Caren?

Nee, het gebruik van Caren is gratis.