Naar inhoud
Maandag interactieve hond

De vijf meest aangevraagde e-health hulpmiddelen

Het is e-healthweek! Dichterbij vindt e-health altijd een belangrijk thema. Begeleiders kunnen in de uitleenservice toepassingen een maand uitproberen voordat ze daadwerkelijk tot aanschaf overgaan. Dit zijn de vijf meest aangevraagde toepassingen van vorig jaar.

1. iPad

De iPad kun je voor allerlei doeleinden inzetten, waaronder:
• vermaak (sociale media, spelletjes, muziek, filmpjes)
• sociaal contact (beeldbellen, berichten versturen, mailen)
• informatie (internet, het nieuws)
• leren en ontwikkelen (informatieve websites, geheugenspellen, leren mailen, foto’s leren bewerken, Engels leren, leren omgaan met geld etc., leren communiceren met communicatie-apps, notities leren maken etc.)

2. Interactieve hond

Deze puppy van ca. 45 cm lengte ziet er levensecht uit en voelt en klinkt als een echte puppy. De puppy heeft een heerlijk zacht vachtje en maakt lieve puppy-geluidjes en vormt daarmee een aanwinst voor iedereen die van dieren houdt. Door de ingebouwde sensoren reageert het hondje op aaien, knuffelen en beweging.

3. Interactieve kat

Deze interactieve kat van ca. 45 cm lengte ziet er levensecht uit en voelt en klinkt als een echte kat. De kat heeft een heerlijk zachte vacht, spint kalmerend en miauwt gezellig en vormt daarmee een aanwinst voor iedereen die van dieren houdt. Door de ingebouwde sensorenreageert de kat op aaien, knuffelen en beweging.

4. BelevenisTafel

De BelevenisTafel is een soort grote iPad (touchscreen) met softwarepakketten die zorgen voor ontspanning, beweging, beleving en stimulering van het geheugen. Er zijn verschillende softwarepakketten waar je uit kunt kiezen: voor laag niveau (EMB-pakket, fotopakket), midden niveau (wijsbeerpakket, belevenispakket, vermaakpakket) en hoog niveau (zebrapakket, spellenpakket, taalpakket). De tafel is horizontaal en verticaal te stellen: je kunt er dus omheen zitten met een groep mensen, maar de tafel is ook te gebruiken als je in een rolstoel zit. Het mooie is ook dat de tafel een pc bevat waarmee je ook toegang hebt tot het wereldwijde web en alles wat daarop te vinden is.

5. OmiVista

OmiVista is een interactief projectiesysteem, dat reageert op bewegingen en deze omzet in audiovisuele effecten. Veeg bladeren weg, verjaag vissen, kleur tekeningen in, trap ballonnen kapot, bespeel muziekinstrumenten en doe nog veel meer door te bewegen. De OmiVista bevat meer dan 200 verschillende activiteiten. OmiVista kan ingezet worden voor activeren, bewegen, ontspannen, spelen, leren en
herinneren. Het systeem reageert op elke beweging in het projectiegebied, zodat ook groepsinteractie mogelijk is. Wij hebben de tafelvariant in onze uitleenservice.

Meer informatie

Alle toepassingen bekijken of meer weten over e-health binnen Dichterbij? Bekijk dan ook eens deze pagina. 

Chat met ons